Tanta Háború: Szívószál a Balatonon

A 2020-as terveink között volt, hogy az ízesített Fishup plasztikok repertoárjából egy újabb típust teszteljünk le egy kicsit komolyabban. A választás nem olyan könnyű, mert mindegyik ukrán csoda bizonyított már valamelyest (tavaly óriási siker volt a Pupa, mellyel 14 féle halfajt tudtunk becsapni). Aztán a horgászataink eldöntötték a választást, mely nem más lett, mint a Tanta, így év elejétől elkezdtük dobálni. Ez a csali félelmetesen furcsa kinézetű, egy orsótészta alakú test ami egy szívószállal van ellátva a végén. Eleinte semmi fantáziát nem láttunk benne, az 1-1,5”-es mérettel sok kárászt, vörösszárnyú keszeget fogtunk csatornán, akkor elkönyveltük békéshalas csalinak. Aztán a nagy áttörést talán egy olyan csukásvízen fogott süllő hozta, ahol nem igazán van süllő a tóban.

Ekkor nyerte el tetszésünket végleg és a szezonra már fel is tankoltunk belőle bőven.

Mostanában szerencsések vagyunk: sokat lejutunk a magyar tengerre partról, csónakból, kajakból és volt szerencsénk összehasonlítani más csalikkal és más márkákkal is a “szívószálat”!

Tanta Háború: Szívószál a Balatonon 6

Többször csatlakoznak hozzánk barátok akik aztán a pecák során érzékelik a Tanta fogosságát, (vannak olyan alkalmak amikor senki sem fog halat, egyedül a Tanta bizonyul eredményesnek) így a következő alkalommal már teljes szivószál arzenállal érkeznek!

Tanta Háború: Szívószál a Balatonon 7

A sikeres parti pecák alatt sok kezdő illetve haladó sporttárs jön oda érdeklődni, hogy mivel fogunk ennyi halat. Jó érzés átadni a tapasztalatainkat nekik, ilyenkor próbálunk segíteni mindenben (ólom méret, előke, kapocs, vezetési technika stb.) Alapvetően 3-5 gramm közötti jigfejre tűzzük fel, úgy, hogy a farka kicsit lógjon lefelé (így jobban táncol a vízben). Lebegő csaliról van szó, tehát a farokrész egy gilisztaként funkcionál amikor megáll a jig a fenéken, egyszerűen zseniális. Pöcöktetve, lassan húzva a fenéken, fűrészfogazással és vízközt is be tud válni.

Tanta Háború: Szívószál a Balatonon 8

A csali méreteit illetően 1”-3,5”-ig érhető el, mi legtöbbet a 1,5” és 2,5” használjuk, de a legkisebb mérettel fogtunk már óriási mennyiségű vörösszárnyű keszeget is. A Balatonon a legjobban működő színkódok nekünk a white -009, hot chartreuse – 111, hot pink -112, cheese – 108 voltak. A legutóbbi déli parti pecánk egy több napos trip volt, mely alatt kipróbáltuk a Deeper Chirp + szonárt is több kikötőben. A vízmélységgel és törésekkel képben lettünk az idegen pályákon, majd a Tanta hozta a kellő hatást.

Tanta Háború: Szívószál a Balatonon 9

Szép csukák, süllők, kősüllők, giga sügerek de több nagyon szép gardát is fogtunk vele.

Arra lettünk figyelmesek, hogy hatan voltunk a kikötőben és mindenki “tantázott” (még Szabi is aki mostanában nem igen dobál 10 centinél kisebb műcsalival)—-> és fogta a halakat. A három napban találkoztunk olyan fiatalokkal is a parton akik ismerték már a tantát és célzottan vörire és sügerekre vadásztak vele eredményesen. Alapvetően azért tartjuk nagyon jó csalinak, mert univerzális: sokan meg szokták kérdezni, hogy mire horgászunk vele…hát ez jó kérdés, elviszi a csuka, hozza a süllőt, kedveli a sügér, de a garda is több alkalommal beszippantotta már, kisebb méretben meg az UL peca aduásza.

Tehát mindenkinek ajánljuk (kezdőknek és haladóknak is) mert egy rendkívül jó cucc.